BUSINESS, COMPANIES, LEISURE, PLAY

13 cu norock

13_cu_norock

Rockul este o stare de spirit. Ca majoritatea adolescenţilor energici, mai toţi am trecut prin faza rock, am cunoscut oameni minunaţi şi am păstrat în suflet nostalgia unor momente speciale. Unii dintre noi am ales să păstră această stare o viaţă întreagă. Iar cei mai norocoşi dintre rockeri se pot considera aceia care şi-au putut transforma pasiunea în business.

Club 13 din Constanţa este o astfel de reuşită. Venera Radu, managerul clubului ne-a povestit că deschiderea localului a fost o iniţiativă firească pe care a luat-o în contextul în care îşi dorea ca businessul de care se ocupă împreună cu soţul ei, să îi reprezinte. Şi a reuşit ca prin clubul de la numărul 30 de pe bulevardul Ferdinand să ofere tocmai acea acea atmosferă de prietenie întreţinută de muzică bună.

“Cel mai mult ne bucurăm când clienţii barului se simt bine, cântă în cor sau  îşi permit să vorbească între ei deşi nu se cunosc. Am vrut să creăm o atmosferă prietenoasă, în care clienţii să se simtă ca acasă, să asculte muzica bună şi să revină mereu cu plăcere.” Afacerea a început în 2012 şi merge foarte bine; se lucrează permanent la îmbunătăţiri pentru a menţine Club 13 printre cele mai apreciate baruri rock din Constanţa.

Vorbind de investiţie, iniţial a fost o sumă relativ mică, dar veniturile se reinvestesc constant. “Preţurile sunt accesibile oricărui buzunar, însă barul se adresesază celor care apreciază muzica rock şi au spirit tânăr. Perioada de vârf este toamnă-iarnă, dar nu este de neglijat nici vara, datorită terasei.”

Aşadar, suntem la debutul perioadei de vârf.  “În această toamnă am pregătit foarte multe surprize, începând cu amenajarea subsolului şi continuând cu petreceri, concerte şi concursuri!” ne-a mai spus Venera, cu entuziasmul omului pentru care o afacere este mult mai mult decât succesul financiar.

 

Citeste tot articolul...

BUSINESS, COMPANIES, EAT, LEISURE

Business, pasiune, gastronomie japoneză

rikiya2

Eşti în trecere prin Constanţa sau chiar localnic? Te tentează să încerci ceva nou sau… altfel? Ce-ai spune de mâncarea japoneză? Cel mai probabil, primul lucru care îţi vine în minte este sushi, dar bucătăria niponă este mult mai variată şi bogată. Este suficient să dai o căutare pe Google, la imagini. Monitorul ţi se va umple de culoare iar ceea ce vei vedea se potriveşte cel mai bine cu zicala românească “mănânci din ochi!” (Simona Dogaru)

Nu mulţi dintre noi au ocazia să testeze o artă culinară atât de exotică la ea acasă, iar distanţa geografică semnificativă ne face neîncrezatori în ideea că savoarea autentică se poate reproduce la noi în ţară. Restaurantul Tokyo Rikiya din centrul Constanţei însă promite acest lucru. Argumentul suprem îl reprezintă cei doi bucătari de origine japoneză: chef-ul Shoji Toshihisa, cu o experienţă de peste zece ani în restaurante de top şi Rikito Watanabe care, la doar 21 de ani, are mai puţină experienţa, dar compensează prin entuziasm.

Povestea afacerii

Am vrut să ştiu care este povestea oamenilor din spatele acestei afaceri, cum de au ajuns tocmai la noi. În întâmpinarea curiozităţii mele a venit Mihaela Cucu Watanabe, proprietara restaurantului. Mi-a povestit despre curajul ei de a pleca în Japonia, atunci când i s-a ivit această ocazie. Acolo s-a îndrăgostit de felurile de mâncare atât de diferite de cele de la noi, atât de variate şi de gustoase. Aflându-se acolo Mihaela l-a întâlnit şi pe Takehiro, care i-a devenit soţ. Întemeierea propriei familii însă nu a reuşit să compenseze dorul de casă şi de familia de aici, aşadar au luat decizia să vină, să înceapă o nouă viaţă în România.

Ulterior au deschis terasa actuală, cu o atmosferă intimă, de cocon protector în mijlocul tumultului şi agitaţiei specifice centrului. Cu toate că este situat pe bulevardul Tomis, în zona cea mai aglomerată de restaurante şi cafenele a Constanţei, Tokyo Rikiya are o faţadă discretă. Odată ce îi treci pragul eşti primit cu ospitalitate, cadrul intim generând impresia că eşti invitat de onoare în casa unei familii.

Cea mai bună bucătărie japoneză… din România

Shoji îşi conduce cu profesionalism bucătăria. A reuşit să se adapteze stilului mai relaxat de viaţă specific românesc. Chiar dacă în primă fază diferenţele culturale sau de maniere i s-au părut frapante, a reuşit să reducă din acestea învăţând să comunice în româneşte. Expresiile pe care le foloseşte cel mai des sunt “te rog” şi “mulţumesc”, impunând astfel, măcar parţial, eticheta specifică civilizaţiei japoneze.

Rikito are exuberanţa oricărui tânăr de vârsta lui. Îi place să se distreze, îi place viaţa de noapte de aici, dar în acelaşi timp îşi practică meseria cu pasiune. În călătoriile lui prin România, are curiozitatea să testeze concurenţa. Mi-a declarat cu înflăcărare că nu voi mai găsi nicăieri în ţară mâncare japoneză mai bună decât cea preparată de ei, mai ales dacă iei în calcul faptul că poţi număra pe degetele unei singure mâini locaţiile cu specific, în care bucătarii să fie de origine niponă.

Felurile de mâncare din meniu au fost selectate pentru a fi pe gustul românilor, aşadar carnea nu va lipsi. Contrar prejudecăţilor multora, majoritatea preparatelor sunt gătite. În cazul celor în care se foloseşte peşte crud, standardele europene riguroase de igienă şi siguranţă alimentară sunt respectate cu stricteţe.

Mihaela ne spune că în restaurantul lor se pune accentul pe prospeţime, aprovizionarea se face zilnic iar prepararea mâncărurilor se face de la zero în bucătăria lor, incluzând sosurile care cer o elaborare mai migăloasă.

Prejudecăţile românilor şi delicatesele Tokyo Rikiya

Am întrebat-o pe Mihaela despre feedback-ul clientelei, acesta este întotdeauna pozitiv, au clienţi fideli însă nu foarte variaţi. Sunt fie cunoscători, expaţi sau români care au călătorit mult, fie tineri pasionaţi şi intrigaţi de tot ce este japonez. În rândurile publicului larg încă stagnează confuzia între diferitele bucătării asiatice sau prejudecăţile legate de ingrediente, de preţuri. A propos de acest ultim aspect, aruncând o privire peste meniu, ai putea fi surprins de generozitatea porţiilor (400-500g) şi de preţurile rezonabile practicate, care pornesc de la 12 lei pentru un aperitiv şi ajung la un maxim de 60 de lei. Cât despre ingredientele folosite, poţi observa că meniul este echilibrat între feluri de mâncare ce conţin carne (vită, porc, pui) şi cele cu peşte sau fructe de mare, toate în combinaţii inedite cu legume proaspete şi condimente specifice.

Aşadar data viitoare când vrei să mănânci în Constanţa, ia-ţi inima în dinţi şi trece-le pragul celor de la Tokyo Rikiya, descoperă o mâncare savuroasă şi mai ales sănătoasă.

Dacă ai un puşti mofturos la mâncare, dar care vrea să fie samurai, precum personajul lui preferat Naruto, îmbie-l la o supă ramen iar tu încearcă măcar un sortiment din meniul makizushi, dar nu rata nici takoyaki. Mergi şi descoperă!

 

Citeste tot articolul...

BUSINESS, COMPANIES

150 000 de euro pentru pet hotel

pet-dog

Vrei să pleci în vacanță, să lași toate grijile deoparte, ai o urgență sau situația și destinația nu îți permit să iei cu tine animăluțul de companie? Toți prietenii tăi sunt ocupați? Iubitorii de animale, pot sta liniștiți în această privință, știind că își lasă cățelul sau pisica în siguranță. Ringstar Pet Hotel din Bucureşti este o pensiune pentru  câini și pisici, creată pentru a reduce stresul generat de despărțirea de stăpân.

Oaspeții beneficiază de supraveghere permanentă, program de masă și plimbare – stabilit în funcție de indicațiile stăpânului. Condițiile oferite sunt de cea mai bună calitate: camere încălzite pe timp de iarnă, aer condiționat, covorașe, pătuțuri dedicate animalelor și elemente decorative. Mai mult decât atât, orice cameră din acest hotel poate fi personalizată în funcție de cerințe cu obiecte sau mobilier de acasă.

Camerele de la pet hotel asigură un fundal sonor printr-un sistem audio sau TV, ce re-creează zgomotele cu care animaluțul este obișnuit (televizorul de acasă, vocile stapânilor). Asta pentru a reduce stresul schimbării mediului. Ringstar Pet Hotel beneficiază de un sistem de monitorizare video permanentă, la care au acces clienții, prin intermediul unui serviciu de live-webcam. Astfel, aceștia pot verifica starea și activitățile animăluțului  oricând, de oriunde, prin intermediul internetului.

Inițiatorii afacerii au o vastă experiență în dresajul și îngrijirea animalelor, fiind în acest domeniu încă din 1993 şi fiind familiari cu reacțiile și comportamentul câinilor și pisicilor în condiții de stres. Salonul de toaletaj, școala de dresaj canin, și pet-shop-ul cu produse profesionale întregesc gama de servicii oferite. Astfel te poţi relaxa liniștit știind că prietenul tău blănos este îngrijit, iubit și alintat.

“Este o afacere izvorată din pasiune și care încă ocupă o nișă din piață, ceea ce o face profitabilă și de viitor,” ne-a spus Robert Caraman, managerul Ringstar Pet Hotel. „Investiția inițială a presupus aproximativ 150.000 de euro dar continuă, atât pe linie financiară cât și din punctul de vedere al pasiunii și dăruirii.” Referitor la fluxul de clienţi, acesta a adăugat: “Funcționăm exact ca și un hotel pentru oameni. Suntem ocupați atunci când și hotelurile obişnuite sunt în sezon. Lunile iunie, iulie, august şi decembrie, sunt cele mai aglomerate, luni în care funcționăm numai pe bază de rezervare.”

În privința serviciilor de cazare, prețurile pornesc de la 50 lei/noapte cu acces la web-cam – pentru pisici și de la 80 lei/noapte cu supraveghere video pentru căței. Ringstar Pet Hotel este situat în București, sectorul 1, pe șoseaua Odăii la numarul 6.

Citeste tot articolul...