EXIHIBITION, FASHION

Cento Anni di Made in Italy

3a

Joi, 9 octombrie, Bucureşti. Este aproape ora 19.00 şi sunt încă blocat în trafic pe Batiştei în timp ce la câteva sute de metri, pe Calea Victoriei 83, la Max Mara, a început deja vernisajul expoziţiei “Cento anni di Made in Italy”. Presat de timp, sunt nevoit să las maşina şi să o iau la pas. Ajung, mă prezint gazdelor evenimentului: “Sunt Florin Diumea şi, la rândul meu, vă invit să celebrăm locuri, oameni şi lucruri pe care le îndrăgim în România”. Aceasta este, până la urmă, “cartea de vizită” a site-ului RomaniaLifestyle.ro care, iată, acum, salută Italia şi excepţionala ei tradiţie în materie de accesorii fashion de lux.

Evenimentul, organizat de Ambasada Italiei şi Institutul Italian de Cultură, în colaborare cu Moreschi, Max Mara, Alsa Uomo şi Fundaţia Sartirana Arte din Pavia, a fost, indubitabil, un regal pentru toţi iubitorii de fashion. Am ascultat prezentările invitaţilor, un adevărat curs de istoria modei. Exponatele ilustrează, pornind de la produsele firmelor și creatorilor activi la începutul secolului XX, o istorie a lucrului bine făcut în acest sector strategic al industriei italiene. Pe rafturi, aşezate cuminţi, pot fi admirate genți din materiale prețioase semnate Ravasco și Rubelli (Milano și Veneția), realizate de vechile case de modă din Lombardia, Toscana, Lazio și Veneto – Pirovano, Prada, Ferragamo, Gucci, Pucci, Gherardini, Fendi, Bottega Veneta, Roberta di Camerino, pentru a cita doar câteva. Toate demostrează, indiferent de etichetările temporale, dorinţa designerilor şi meşteşugarilor italieni de a celebra frumuseţea feminină.

Într-un blend de nou şi vechi, creații semnate de nume mari ale modei actuale, de la Armani la Ferrè, de la Moschino la Valentino și Versace, precum și ale unor firme nu la fel de cunoscute publicului larg, dar foarte importante, precum Caimar, Moreschi și Pfister, vin să ilustreze pasiunea cu care artistul italian se implică în definirea modei. Printre exponate se numără şi piese realizate pentru celebrități ca Barbra Streisand, Ursula Andress, Sophia Loren, Nancy Reagan, Nancy Sinatra, prințesa Soraya și alte capete încoronate, dar și pentru Elton John și Rudolf Nureev. Foarte frumoase sunt și gențile albe, simple cumpărate de Jacqueline Kennedy în timpul vacanței la Capri și Ischia, dar și balerinii Penelopei Cruz.

Şi pentru că tot sunt aici, fac o vizită şi la boutique-ul Alsa Uomo, aflat foarte aproape de Max Mara şi operat tot de compania-gazdă a evenimentului. Alsa Uomo este un regat al modei masculine unde şi-au găsit locul branduri celebre: Corneliani, Malo, Slowear, Moreschi şi Perofil. La intrare am fost surprins de un gift box generos şi cu un design aparte, unde coexistă o pereche de pantofi superbi şi o sticlă de Moreschi 2011. Frumoasă juxtapunere, dar la început n-am văzut legătura. Este vorba de o ediţie limitată – pantofii dintr-o singură bucată de piele fiind vopsiţi natural cu acelaşi soi de struguri din care este făcut şi vinul, mă lămureşte Ştefania Navin, managerul magazinului. Şi, da, Moreschi deţine un domeniu viticol. Un asemenea pachet costă în jur de 1950 de euro şi se livrează numai la comandă. Când studiezi o astfel de pereche de pantofi, realizezi diferenţa dintre a cumpara şi a investi chiar şi atunci când vine vorba de propria persoană.

Pentru ca surpriza să fie şi mai mare, undeva, retras, un artizan italian făcea o demostraţie a ceea ce înseamnă “Italian handmade shoes”. Un om cuminte, care mi-a amintit de Gepeto, meşterea liniştit la o pereche de pantofi, deloc distras de agitaţia şi de lumea bună din jur. Era lecţia practică de dăruire a meşterilor italieni atunci când vine vorba despre tradiţie şi manufacturare.

Cei de la Alsa Uomo ne-au reamintit că lumea modei italiene este un univers complex, ca “Made in Italy” îşi merită preţul şi faima, că artizanii italieni continuă să facă istorie. O istorie frumoasă, unde singurele lucruri care rup ritmul sunt exploziile de creativitate ale designerilor italieni în dorinţa de a ne cuceri prin piesele care le poartă semnătura.

După acest scurt timp petrecut în lumea magică a modei, am luat-o încet spre Centrul Vechi, pentru plimbarea de seară. Este trecut de ora 21.00 şi aici viaţa de-abia începe. Trebuie să fiu acolo.

Să nu uit: expoziţia “Cento anni di Made in Italy” este deschisă publicului la Max Mara până pe 19 octombrie.

 

S-ar putea sa iti placa si

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata Campurile obligatorii sunt marcate cu *

Aceste taguri si atribute HTML sunt permise in comentarii: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>