JEWELRY, SHOPPING

Cum cumperi o bijuterie de lux în 6 paşi

980Lot-19-Cartier-Panther-Bracelet-A

Vrei să marchezi un eveniment special printr-o bijuterie sau pur şi simplu să faci un cadou memorabil cuiva la care ţii foarte mult. Sau vrei să-ţi faci ţie însăţi un cadou. Să recunoaştem, nu ai făcut asta prea des, şi poate că giuvaiergeria nu este un domeniu în care să te simţi tocmai în largul tău. Deşi nu este un lucru uşor, ca pentru orice, şi pentru achiziţionarea de bijuterii există reguli.

Îţi spun încă de la început: în acest articol vorbim doar despre bijuteriile de valoare.

Stabileşte-ţi bugetul. Asta este treaba cea mai simplă (dar cea mai frustrantă) pentru că, din nefericire, cu toţii lucrăm cu un plafon maxim pe care nu-l putem depăşi. Tocmai de aceea trebuie ca alegerea să fie una foarte atent cântărită, iar cumpărarea unei bijuterii trebuie privită ca o investiţie chiar şi atunci când piesa nu este pentru tine însăţi. Aş putea să spun şi “însuţi”, întrucât printre colecţionarii de bijuterii de lux există şi femei, şi bărbaţi, dar aceştia toţi deja “joacă” în liga mare, a acelora care dispun de sume importante pe care le investesc în această pasiune şi care cumpără în principiu unicate, ediţii ultralimitate, bijuterii personalizate, piese licitate. Şi care deja ştiu totul despre achiziţia de bijuterii.

Când îţi stabileşti bugetul, ia în calcul că o bijuterie adevărată, care foloseşte materiale nobile, are un design decent şi o lucrătură atent executată, însemnă un prag minim de 1500 de euro. Dacă vrei să fie decorată cu pietre preţioase, evident acest prag minim va fi mai ridicat.

Alege o marcă recunoscută. Subliniez: recunoscută pentru bijuterii. Spun asta pentru că în magazinele de profil vei găsi uneori reprezentate şi branduri cunoscute pentru creaţiilor lor în domeniul modei şi care, în timp, s-au extins şi pe segmentul de bijuterii. De altfel, genul acesta de piese sunt grupate sub numele generic de fashion jewelry şi au aceeaşi valoare ca accesorii fashion în general: sezonul acesta sunt foarte apreciate, dar în următorul probabil că vor ieşi din tendinţe. Cel mai adesea aceste bijuterii nu sunt realizate din materiale nobile sau cel mult sunt placate cu aur sau argint. Foarte puţine branduri de modă au linii de bijuterii adevărate pe lângă cele din gama fashion. Între aceste branduri care realizează şi bijuterii high-end se numără Chanel, Dior şi Louis Vuitton.

Mergi la sigur: orientează-te, în principiu, spre bijutierii italieni, francezi, elveţieni sau germani. Alege branduri mari, ştiute de oricine: Cartier, Bvlgari, Chaumet, Boucheron, Crivelli, Piaget, Chopard, Fabergé, Tiffany etc. Nu, nu este adevărat că “plăteşti doar marca”, expresie spusă cu un oarecare dispreţ de cei care caută mereu varianta ieftină de a se achita de un cadou făcut “din dragoste”. Plăteşti garanţia pe care ţi-o oferă marca: materiale de calitate, design original, monturi stabile, servicii post-vânzare. Desigur, nu te sfătuiesc să alegi o bijuterie care îşi exhibă logoul, însă una a cărei marcă este reperabilă datorită specificului recognoscibil îţi dă un anumit statut. Cele trei diamante care se mişcă indică faptul că pandantivul de la gâtul tău este un Chopard Happy Diamonds. Bijuteria-trandafir pe care o admiri poate fi Piaget. Pantera cu ochi de smarald este sigur Cartier. Montblanc sau Louis Vuitton se recunosc după diamantele cu tăieturile patentate de aceste mărci. Aurul în mai multe nuanţe şi petalele ornate cu diamante sunt semnătura bijutierei Annamaria Cammilli. Iar enumerarea poate continua.

Alege o piesă clasică. Aşa ai certitudinea că nu se va demoda, plus că liniile inovative de design sunt pentru cei care realmente cunosc acest domeniu. Cu cât mai ciudată este o bijuterie, cu atât mai mari sunt şansele ca valoarea ei să scadă (rapid) de-a lungul timpului. În privinţa pietrelor, rămâi la cele preţioase, oricât de seducătoare îţi vor părea culorile şi tăieturile unor ametiste, turmaline sau topaze. Încă un lucru: încearcă să cumperi o bijuterie 100% manufacturată. Îţi reamintesc: priveşte bijuteria ca pe o investiţie a cărei valoare nu trebuie să scadă în timp.

Alege doar dealeri autorizaţi. Mulţi, în căutarea chilipirului perfect, ignoră acest lucru şi se orientează spre aşa-numită piaţă gri: importatori “la sacoşă”, site-uri în cazul cărora autenticitatea/provenienţa bijuteriilor este greu verificabilă, furnizori de piese second-hand (mai ales în cazul ceasurilor-bijuterie) etc. Cumperi din astfel de locuri şi nu ţi se va oferi niciun fel de garanţie şi nici asistenţă de tip “service” în cazul în care se întâmplă vreun accident cu respectivul produs. Ai văzut că nici nu i-am menţionat vânzătorii de falsuri: nu poţi lua în calcul să faci vreun astfel de cadou!

Însă discuţia asupra falsurilor este puţin mai amplă – imitarea anumitor modele de bijuterii poate fi destul de bine făcută, iar aici nu mă refer deloc la aşa-numitele “chinezării” pe care le poţi sesiza ca atare de la o poştă chiar şi ca necunscător, ci la mărcile de serie B, să le spunem aşa, care preiau modelele marilor case de bijuterii. Ştiţi brăţările de tip budist, compuse din sfere înşirate pe un fir textil, pe care mai toată lumea le poartă azi – bărbaţi şi femei deopotrivă. Ei, bine, ideea de a le transforma în bijuterie de lux a aparţinut unui brand danez, Shamballa, care produce astfel de brăţări în ediţii limitate, ele fiind realizate întotdeauna din materiale nobile (aur, platină, pietre preţioase şi, uneori, din combinaţii senzaţionale de abanos, diamante şi aur). Piesele au devenit foarte cunoscute în momentul în care celebrităţile au început să le poarte , iar în secunda doi au apărut ca ciupercile după ploaie o groază de alte branduri care le imită. Unele dintre furnizează doar falsuri, în vreme ce altele propun imitaţii făcute integral din materiale scumpe (sau măcar placate cu aur), însă grosolan realizate. E drept, în cazul brăţărilor budiste, discuţia este puţin mai complicată: preţurile practicate de Shamballa (reflectare fidelă a valorii bijuteriilor şi a capacităţii mărcii de a le personaliza în funcţie de cerinţele fiecărui client) sunt prohibitive – vorbim despre zeci de mii de euro per piesă.

Revenind: în România magazinele cu cea mai mare tradiţie în materie de bijuterii şi în care poţi avea deplină încredere sunt Kultho, Helvetansa, Cellini, Galt – Orologerie Elveţiană, Micri Gold.

Informează-te asupra piesei pe care o vei cumpăra! Te-ai oprit asupra unei bijuterii ce poartă o marcă recunoscută, însă, mai departe, ar trebui să afli din ce colecţie este, anul manufacturării, calitatea pietrelor (la diamante există un sistem de clasificare a clarităţii lor, valoarea lor fiind evaluată în funcţie de acesta, pe lângă carataj, culoare şi tăietură). Îţi reamintesc: pietrele preţioase sunt doar diamantul, safirul, rubinul şi smaraldul. Şi perla, care nu este propriu-zis o piatră şi pe care nu ţi-o recomand spre a o face cadou: mulţi ţin cont de superstiţia cum că perlele primite în dar aduc ghinion. Aşadar, perlele se cumpără de cea care vrea să le poarte. Iarăşi, foarte important: cu cât seria din care face parte bijuteria ta este mai mică, cu atât mai bine. Cu alte cuvinte, dacă ai posibilitatea, cumpără o bijuterie în ediţie limitată.

Cere discount! De la 2000 de euro în sus este în regulă să ceri un discount. Cu cât valoarea bijuteriei este mai mare, cu atât probabilitatea de a-l primi şi a fi consistent creşte şi ea. Fiecare dealer practică propria politică de discounturi, aşa încât cel mai bine este să întrebi la faţa locului.

Şi, la final, spune-ne şi nouă ce bijuterie ai ales.

S-ar putea sa iti placa si

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata Campurile obligatorii sunt marcate cu *

Aceste taguri si atribute HTML sunt permise in comentarii: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>