JEWELRY, SHOPPING

Cum cumperi o bijuterie de lux în 6 paşi

980Lot-19-Cartier-Panther-Bracelet-A

Vrei să marchezi un eveniment special printr-o bijuterie sau pur şi simplu să faci un cadou memorabil cuiva la care ţii foarte mult. Sau vrei să-ţi faci ţie însăţi un cadou. Să recunoaştem, nu ai făcut asta prea des, şi poate că giuvaiergeria nu este un domeniu în care să te simţi tocmai în largul tău. Deşi nu este un lucru uşor, ca pentru orice, şi pentru achiziţionarea de bijuterii există reguli.

Îţi spun încă de la început: în acest articol vorbim doar despre bijuteriile de valoare.

Stabileşte-ţi bugetul. Asta este treaba cea mai simplă (dar cea mai frustrantă) pentru că, din nefericire, cu toţii lucrăm cu un plafon maxim pe care nu-l putem depăşi. Tocmai de aceea trebuie ca alegerea să fie una foarte atent cântărită, iar cumpărarea unei bijuterii trebuie privită ca o investiţie chiar şi atunci când piesa nu este pentru tine însăţi. Aş putea să spun şi “însuţi”, întrucât printre colecţionarii de bijuterii de lux există şi femei, şi bărbaţi, dar aceştia toţi deja “joacă” în liga mare, a acelora care dispun de sume importante pe care le investesc în această pasiune şi care cumpără în principiu unicate, ediţii ultralimitate, bijuterii personalizate, piese licitate. Şi care deja ştiu totul despre achiziţia de bijuterii.

Când îţi stabileşti bugetul, ia în calcul că o bijuterie adevărată, care foloseşte materiale nobile, are un design decent şi o lucrătură atent executată, însemnă un prag minim de 1500 de euro. Dacă vrei să fie decorată cu pietre preţioase, evident acest prag minim va fi mai ridicat.

Alege o marcă recunoscută. Subliniez: recunoscută pentru bijuterii. Spun asta pentru că în magazinele de profil vei găsi uneori reprezentate şi branduri cunoscute pentru creaţiilor lor în domeniul modei şi care, în timp, s-au extins şi pe segmentul de bijuterii. De altfel, genul acesta de piese sunt grupate sub numele generic de fashion jewelry şi au aceeaşi valoare ca accesorii fashion în general: sezonul acesta sunt foarte apreciate, dar în următorul probabil că vor ieşi din tendinţe. Cel mai adesea aceste bijuterii nu sunt realizate din materiale nobile sau cel mult sunt placate cu aur sau argint. Foarte puţine branduri de modă au linii de bijuterii adevărate pe lângă cele din gama fashion. Între aceste branduri care realizează şi bijuterii high-end se numără Chanel, Dior şi Louis Vuitton.

Mergi la sigur: orientează-te, în principiu, spre bijutierii italieni, francezi, elveţieni sau germani. Alege branduri mari, ştiute de oricine: Cartier, Bvlgari, Chaumet, Boucheron, Crivelli, Piaget, Chopard, Fabergé, Tiffany etc. Nu, nu este adevărat că “plăteşti doar marca”, expresie spusă cu un oarecare dispreţ de cei care caută mereu varianta ieftină de a se achita de un cadou făcut “din dragoste”. Plăteşti garanţia pe care ţi-o oferă marca: materiale de calitate, design original, monturi stabile, servicii post-vânzare. Desigur, nu te sfătuiesc să alegi o bijuterie care îşi exhibă logoul, însă una a cărei marcă este reperabilă datorită specificului recognoscibil îţi dă un anumit statut. Cele trei diamante care se mişcă indică faptul că pandantivul de la gâtul tău este un Chopard Happy Diamonds. Bijuteria-trandafir pe care o admiri poate fi Piaget. Pantera cu ochi de smarald este sigur Cartier. Montblanc sau Louis Vuitton se recunosc după diamantele cu tăieturile patentate de aceste mărci. Aurul în mai multe nuanţe şi petalele ornate cu diamante sunt semnătura bijutierei Annamaria Cammilli. Iar enumerarea poate continua.

Alege o piesă clasică. Aşa ai certitudinea că nu se va demoda, plus că liniile inovative de design sunt pentru cei care realmente cunosc acest domeniu. Cu cât mai ciudată este o bijuterie, cu atât mai mari sunt şansele ca valoarea ei să scadă (rapid) de-a lungul timpului. În privinţa pietrelor, rămâi la cele preţioase, oricât de seducătoare îţi vor părea culorile şi tăieturile unor ametiste, turmaline sau topaze. Încă un lucru: încearcă să cumperi o bijuterie 100% manufacturată. Îţi reamintesc: priveşte bijuteria ca pe o investiţie a cărei valoare nu trebuie să scadă în timp.

Alege doar dealeri autorizaţi. Mulţi, în căutarea chilipirului perfect, ignoră acest lucru şi se orientează spre aşa-numită piaţă gri: importatori “la sacoşă”, site-uri în cazul cărora autenticitatea/provenienţa bijuteriilor este greu verificabilă, furnizori de piese second-hand (mai ales în cazul ceasurilor-bijuterie) etc. Cumperi din astfel de locuri şi nu ţi se va oferi niciun fel de garanţie şi nici asistenţă de tip “service” în cazul în care se întâmplă vreun accident cu respectivul produs. Ai văzut că nici nu i-am menţionat vânzătorii de falsuri: nu poţi lua în calcul să faci vreun astfel de cadou!

Însă discuţia asupra falsurilor este puţin mai amplă – imitarea anumitor modele de bijuterii poate fi destul de bine făcută, iar aici nu mă refer deloc la aşa-numitele “chinezării” pe care le poţi sesiza ca atare de la o poştă chiar şi ca necunscător, ci la mărcile de serie B, să le spunem aşa, care preiau modelele marilor case de bijuterii. Ştiţi brăţările de tip budist, compuse din sfere înşirate pe un fir textil, pe care mai toată lumea le poartă azi – bărbaţi şi femei deopotrivă. Ei, bine, ideea de a le transforma în bijuterie de lux a aparţinut unui brand danez, Shamballa, care produce astfel de brăţări în ediţii limitate, ele fiind realizate întotdeauna din materiale nobile (aur, platină, pietre preţioase şi, uneori, din combinaţii senzaţionale de abanos, diamante şi aur). Piesele au devenit foarte cunoscute în momentul în care celebrităţile au început să le poarte , iar în secunda doi au apărut ca ciupercile după ploaie o groază de alte branduri care le imită. Unele dintre furnizează doar falsuri, în vreme ce altele propun imitaţii făcute integral din materiale scumpe (sau măcar placate cu aur), însă grosolan realizate. E drept, în cazul brăţărilor budiste, discuţia este puţin mai complicată: preţurile practicate de Shamballa (reflectare fidelă a valorii bijuteriilor şi a capacităţii mărcii de a le personaliza în funcţie de cerinţele fiecărui client) sunt prohibitive – vorbim despre zeci de mii de euro per piesă.

Revenind: în România magazinele cu cea mai mare tradiţie în materie de bijuterii şi în care poţi avea deplină încredere sunt Kultho, Helvetansa, Cellini, Galt – Orologerie Elveţiană, Micri Gold.

Informează-te asupra piesei pe care o vei cumpăra! Te-ai oprit asupra unei bijuterii ce poartă o marcă recunoscută, însă, mai departe, ar trebui să afli din ce colecţie este, anul manufacturării, calitatea pietrelor (la diamante există un sistem de clasificare a clarităţii lor, valoarea lor fiind evaluată în funcţie de acesta, pe lângă carataj, culoare şi tăietură). Îţi reamintesc: pietrele preţioase sunt doar diamantul, safirul, rubinul şi smaraldul. Şi perla, care nu este propriu-zis o piatră şi pe care nu ţi-o recomand spre a o face cadou: mulţi ţin cont de superstiţia cum că perlele primite în dar aduc ghinion. Aşadar, perlele se cumpără de cea care vrea să le poarte. Iarăşi, foarte important: cu cât seria din care face parte bijuteria ta este mai mică, cu atât mai bine. Cu alte cuvinte, dacă ai posibilitatea, cumpără o bijuterie în ediţie limitată.

Cere discount! De la 2000 de euro în sus este în regulă să ceri un discount. Cu cât valoarea bijuteriei este mai mare, cu atât probabilitatea de a-l primi şi a fi consistent creşte şi ea. Fiecare dealer practică propria politică de discounturi, aşa încât cel mai bine este să întrebi la faţa locului.

Şi, la final, spune-ne şi nouă ce bijuterie ai ales.

Citeste tot articolul...

JEWELRY, SHOPPING, STYLE

Emoţiile creează bijuteriile FREYWILLE

FREYWILLE-Romania-004

FREYWILLE Romania 001FREYWILLE creează bijuterii artistice cu email preţios şi accesorii de lux.

Atelierul de creaţie şi manufactură, situat în Viena, în aceeaşi locaţie în care compania a fost înfiinţată în 1951, este locul în care o echipă unită de artişti, bijutieri, designeri şi experţi în emailare creează piese nemuritoare de artă decorativă.

Bijuteriile FREYWILLE sunt inspirate de trăiri frumoase și emoţii pe care cei ce poartă aceste piese vor dori să le trăiască în fiecare zi.

Valori abstracte precum Endless Love, Joy, Paradise şi Passion, au inspirat transformarea acestor concepte în piese de artă ce pot fi purtate prin colecţia Ode to Joy of Life, o odă adusă bucuriei de a trăi.

Pentru realizarea fiecarei piese sunt necesare între 80 şi 100 de etape diferite, majoritatea dintre ele efectuate manual.

FREYWILLE Romania 002Crearea decorului din email începe întotdeauna cu aplicarea motivelor din aur de 24k, urmată de pulberile colorate din email. După fiecare aplicare, piesa este introdusă în cuptor pentru a căpăta consistenţa finală. Ultima etapă în crearea bijuteriei este fixarea monturilor din aur masiv de 18k sau placate cu aur, ori rodiu şi paladiu.

Preţurile bijuteriilor Classic Edition pornesc de la 1.200 lei şi pot ajunge până la 4.500 lei, în timp ce piesele din colecţia 18k Gold & Diamonds pot depăşi 100.000 lei, în funcţie de colecţie şi numărul de briliante folosit.

FREYWILLE Romania 003Designul artistic este cel care scoate în evidenţă bijuteriile FREYWILLE.

Ingeniozitatea artistică şi spiritul creator reprezintă centrul în jurul căruia se conturează FREYWILLE, acel centru care, în esenţă, este o expresie a bucuriei de a trăi.

Cu peste 100 de Boutique-uri proprii deschise în 35 de ţări, pe cinci continente, în locaţii precum New York, Londra, Paris, Sydney, Moscova, Beijing sau Hong Kong, FREYWILLE este un jucător global important pe piaţa bijuteriilor de lux.

FREYWILLE Romania 005Dr. Friedrich Wille – preşedinte
Contact:
FREYWILLE Boutique
Calea Victoriei 118
Tel. 031 620 13 54
Program: Luni-Vineri: 10.00 – 20.00; Sâmbătă: 10.00 – 18.00
bucharest@freywille.com

FREYWILLE Romania 006Băneasa Shopping City
Şoseaua Bucureşti-Ploieşti 42D
Tel. 031 432 69 44
Program: Luni-Duminică: 10.00 – 22.00
bucharest.baneasa@freywille.com

Facebook: FREYWILLE.Romania

 

FREYWILLE Romania 007

Citeste tot articolul...

JEWELRY, SHOPPING, STYLE

Din dragoste pentru bijuterii – „La Rosa“

ROSA-2

La-rosa-1„La Rosa“ crede că bijuteriile sunt mai mult decât simple accesorii. Bijuteriile sunt piese ce păstrează în ele cele mai frumoase amintiri din viaţa noastră.

De aceea, aici veţi găsi bijuterii lucrate manual în materiale de calitate, putând alege dintr-o paletă largă de modele de lux existente în toate cele trei magazine.

ROSA-2„La Rosa“ a inaugurat primul magazin din România în anul 2009, un boutique privat de bijuterii, verighete şi inele de logodnă, pentru ca mai apoi, în 2011, să deschidă două noi magazine în Constanţa şi Craiova. Brand-ul este unul dintre cele mai apreciate şi importante de pe piaţa din România. În portofoliul se găsesc peste 1.000 de modele de verighete şi peste 2.000 de bijuterii din aur, cu diamante sau cristale şi inele de logodnă cu diamante.

butoni-la-rosacolier-la-rosaCreat din dragoste pentru bijuterii, atelierul „La Rosa“ este specializat în producţia verighetelor şi a inelelor de logodnă, toate unicat sau în serie mică, din materiale preţioase de cea mai bună calitate.

Având o experienţă de peste 40 de ani, echipa de creaţie confecţionează verighetele din aur de 24 karate, fin-pur, la care adaugă aliaj pentru a-l aduce la 14 karate sau 18 karate, pentru diferite culori, în funcţie de comanda clientului.

inel-1Folosind cea mai nouă şi avansată tehnologie pentru producerea de verighete şi bijuterii, echipa „La Rosa“ este formată din 60 de persoane, bijutieri cu diplomă, maeştrii specializaţi în verighete, ţintuitori şi experţi gravori. Aceştia mereu dornici să realizeze cele mai complexe lucrări şi creaţii de verighete, confecţionate manual, în proporţie de 80%, de la şlefuire până la finisare. Utilajele folosite au rol de topire şi laminare pentru a obţine fineţea şi calitatea detaliilor care fac dintr-un simplu accesoriu o bijuterie de lux.

verighete-la-rosaPentru a întregi universul bijuteriilor, de păstrat sau de dăruit, pe lângă atelierul propriu, „La Rosa“ colaborează şi cu alte ateliere din Italia, Turcia şi Germania, lărgind catalogul de colecţii şi modele, astfel încât, pe lângă verighete, brand-ul vă oferă coliere, brăţări, cercei, seturi potrivite pentru ţinute elegante sau de zi, toate confecţionate din cele mai frumoase pietre preţioase şi semipreţioase.

Bijuteriile „La Rosa“ sunt dedicate celor educaţi şi rafinaţi, celor ce stiu să aprecieze o bijuterie de calitate, elegantă.

Date de contact:

Bucureşti:
Calea Victoriei nr 87-89, sector 1 (între Hotel Raddison şi Piaţa Amzei)
Telefon: 0752.147.114
Email: bucuresti@bijuteriilarosa.ro
Program: L-V: 10.00-20.00, S: 10.00-18.00

Constanţa:
Strada Cuza Vodă nr. 15, Bl. AC1 (intersecţia Cuza Vodă cu Bd. Tomis)
Telefon: 0758.750.583
Email: constanta@bijuteriilarosa.ro
Program: L-V: 10.00-20.00, S: 10.00-16.00

Craiova:
Str. Theodor Aman nr. 1, Bloc Casa Albă, Parter
Telefon: 0758.750.584
Email: craiova@bijuteriilarosa.ro
Program: L-V: 10.00-19.00, S: 10.00-16.00

Citeste tot articolul...

JEWELRY, SHOPPING, STYLE

La PANDORA fiecare client îşi poate personaliza orice detaliu al bijuteriilor

Pandora

Pandora 2Compania daneză PANDORA (cu afaceri de aproape 900 de milioane de euro la nivel mondial şi cu magazine în 55 de state), comercializează bijuterii din aur şi argint, care au montate pietre preţioase şi semipreţioase. Formula unică de succes şi recunoaştere internaţională a conceptului Pandora constă în faptul că fiecare client îşi poate personaliza orice detaliu al bijuteriilor. Clienţii Pandora sunt de regulă femei de peste 20 de ani, cu venituri peste medie şi educaţie superioară.

Pandora 3PANDORA concepe, produce şi comercializează bijuterii moderne finisate manual, din materiale originale, la preţuri care variază între 14 şi 4.500 de euro. Decorate cu diverse forme şi în culori vibrante, acestea aduc un plus de originalitate şi feminitate. Bijuteriile PANDORA sunt autentice, realizate din aur de 14k/18k, argint 925 şi pietre atent selecţionate.

În cei 30 de ani de activitate, PANDORA si-a extins aria de acoperire în permanenţă. Al doilea magazin deschis de reteaua de bijuterii în România, după Bucureşti, funcţionează în incinta City Park Mall Constanţa.

Pandora 4Compania a fost fondată în anul 1982 în Danemarca şi este prezentă în peste 65 de ţări de pe tot globul, având mai mult de 10.000 de retaileri şi depăşind 550 de concept stores.

Înfiinţată în 1982, având sediul central în Copenhaga, Danemarca, PANDORA numără peste 5000 de angajaţi, din care 3600 sunt în Gemopolis, Thailanda, locul unde compania produce bijuteriile sale. PANDORA este listată la bursa de valori din Danemarca. În 2010, veniturile totale ale companiei PANDORA au fost de aproximativ 895 milioane euro.

Citeste tot articolul...